divendres, 2 de maig del 2014

Com alimentar àgilment l'autotext.

Hi ha sintagmes que escrivim sovint. Com el nostre nom o el de l'empresa. Potser sabem que el TT ens ofereix un recurs potent (l'autotext) per a potenciar el nostre treball, però la mandra o el fet de no saber com activar-ho ens dissuadeix d'emprar-lo.

Avui us ho explico per a LibreOffice i quan em vagui ho adaptaré també per a les víctimes de Micro$oft (i tingui accés a un ordinador contaminat amb Windows i Office).



[PRIMER PAS] selecciono el text que escric molt sovint:



[SEGON PAS] obro el menú de les opcions de correcció automàtica (NB veges que el tinc associat a la drecera command-9; t'explico al final com fer-ho):



[TERCER PAS] atribueixo una abreviatura d'activació (normalment hi afegeixo un + per poder treballar amb la sigla quan em convingui, com ara UPF vs UPF+):



[QUART PAS] Clico el botó NEW:



i m'apareix incorporada a la llista.



[CINQUÈ PAS] Comprovo que funciona l'autotext escrivint l'abreviatura:



que se m'ha de transformar en el text complet.



Si això no passa, cal que activi les opcions corresponents:



[PAS OPCIONAL] Com associar-ho a una drecera de teclat: entro a la configuració del teclat



a shortcut keys cerco una combinació de tecles disponible, i a functions activo les opcions de correcció automàtica i quan ho tinc tot associat clico MODIFY i ho deso.













Ja no tinc excusa per a no enriquir l'autotext amb els sintagmes extensos freqüents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada